۰۵۱۳۸۵۱۰۸۲۳ - (رزرو ۱۶ الی ۲۰)
افزایش شیوع نزدیک بینی در دنیای امروز
طبق پژوهشهای علمی متعدد ثابت گردیده است که استفاده زیاد از وسایل نمایش الکترونیک (موبایل، لبتاپ، کامپیوتر و تلویزیون) همراه با حضور مداوم خصوصا کودکان و نوجوانان در منزل و فضای بسته و کاهش قرارگیری در فضای باز با نور طبیعی بیرون از منزل با افزایش ریسک شروع و تشدید نزدیک بینی در چشمها همراهست.

مشکلات جسمی و چشمی ناشی از کار با کامپیوتر

یک مجموعه از علائم بینایی و بدنی ناشی از استفاده بیش از حد و غیر بهداشتی از کامپیوتر، تبلت، کتاب الکترونیک، موبایل و غیره است.

علائم این سندروم شامل سنگینی و خستگی چشمها، تاری دید، سوزش وقرمزی چشمها ناشی از خشکی چشم، درد شانه و گردن، کمردرد و سردرد می باشد. علائم این سندروم در شرایط نور کم، وجود رفلکس نوری در سطح صفحه نمایش، فاصله دید کاری کم، وضعیت نامطلوب نشستن، عدم اصلاح عیوب انکساری (مانند آستیگماتیسم و دوربینی و…) تشدید میشود.

علت این علائم و نشانه ها تاثیرات و بار اضافی روی سیستم بینایی، قدرت تطابق و تنظیم راستایی و تمرکز چشمهاست. تاثیر در ایجاد و تشدید عیوب انکساری خصوصا نزدیک بینی، اختلال قدرت تطابقی و تقاربی چشمها، بروز و تشدید انحرافات پنهان و آشکار چشمها، خشکی و سوزش چشمها و اختلالت ارگونومیک اندامها از عوارض این سندروم هستند.

دکتر اعتضاد رضوی
متخصص و جراح بیماری های چشم، فلوشیپ جراحی اکولوپلاستیک، چشم پزشکی اطفال و استرابیسم